Rebranding

Wizerunek pełni bardzo istotną rolę w funkcjonowaniu każdej firmy i marki. Od jego charakteru w dużej mierze zależy to, czy firmie uda się wyróżnić na tle konkurencji oraz utrzymać swoją wysoką pozycję. Niekiedy konieczne okazuje się przekształcenie lub całkowite przeobrażenie wizerunku firmy. Taki proces jest określany mianem rebrandingu i realizują go najbardziej doświadczone studia brandingowe, do których zalicza się Brandglow.

Na czym polega rebranding?

Mogłoby się wydawać, że jeśli firma raz zainwestowała w branding i uzyskała w jego wyniku spójny i atrakcyjny wizerunek, powinna się go trzymać już na stałe. Mają jednak miejsce sytuacje, w wyniku których okazuje się, że wizerunek należałoby odświeżyć lub zmodyfikować, gdyż ten istniejący nie spełnia już prawidłowo swojej roli. Ma to miejsce szczególnie w przypadku firm długo obecnych na rynku, których wizerunek został wykreowany wiele lat wcześniej. Zmiany dynamicznie zachodzące na rynku, pojawiające się na nim nowe, bardziej atrakcyjne podmioty, skłaniają ku poważnemu rozważaniu rebrandingu, czyli zmiany identyfikacji wizualnej firmy.

Rebranding jest bardzo złożonym i skomplikowanym procesem, który może przybierać różne formy – od niewielkich modyfikacji mających na celu lepiej dostosować markę do aktualnych realiów, poprzez odświeżenie wizerunku i identyfikacji wizualnej, a kończąc na całkowitych przemianach, wraz ze zmianą nazwy, logo oraz całego systemu identyfikacji wizualnej, którym do tej pory posługiwało się przedsiębiorstwo. Bez względu na to, która opcja jest nam bliższa, rebranding warto powierzyć wyłącznie profesjonaliście – agencji brandingowej specjalizującej się w identyfikacji wizualnej, której znakomitym przykładem jest studio Brandglow.

W jakich sytuacjach warto sięgnąć po rebranding?

Rozważając rebranding, warto mieć świadomość, że jego przeprowadzenie powinno być ostatecznością. Niekiedy wystarczy bowiem delikatnie zmodyfikować strategię firmy oraz uspójnić jej identyfikację wizualną, aby osiągnąć podobne rezultaty – bez ryzyka, inwestowania sporych ilości pieniędzy oraz zaczynania procesu budowania marki od samego początku. Taką decyzję zawsze warto także skonsultować ze specjalistą, który podpowie, które działanie będzie najbardziej leżało w interesie firmy.

branding

Istnieją jednak sytuacje, w których rebranding może okazać się najskuteczniejszym rozwiązaniem problemów. Jego przeprowadzenie specjaliści z BRANDGLOW polecają w przypadku firm, które istnieją na rynku od wielu lat, lecz ich wizerunek stał się przestarzały i mało atrakcyjny dla współczesnych odbiorców. Rebranding może być także remedium w sytuacji, kiedy firma popełniła rażące błędy, w wyniku których całkowicie straciła zaufanie odbiorców – nowa marka będzie mogła wkroczyć na rynek bez obciążeń poprzedniej oraz zyskać zainteresowanie tej samej grupy docelowej.

Rebranding można także przeprowadzić w sytuacji, kiedy firma nie radzi sobie na rynku, traci pieniądze i zaufanie klientów na rzecz silnej, bardziej nowoczesnej konkurencji. To także często jedyne właściwe rozwiązanie w przypadku fuzji lub przejęcia marki przed większy podmiot, w wyniku którego obie marki zostają ze sobą lepiej spojone oraz mogą wspólnie realizować cele biznesowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here